Tryk på "Enter" for at springe over

Successen vender tilbage: Botilbud arrangerer igen fælles gåtur for alle

Lørdag den 22. august inviterer Egedal Kommunes botilbud Skelhøj og Søvænge igen til en fælles gåtur på 1,5 kilometer i naturen omkring Ølstykke Fritidsområde. Alle er velkomne, og det er gratis at deltage. Se her, hvordan du tilmelder dig.

Gåturen starter ved Ølstykke-hallen klokken 11.00 med fælles opvarmning ved DCT Dans fra Stenløse og derefter gåtur i nærområdet. Til alle deltagere er der en gratis t-shirt, som bestilles ved tilmelding og udleveres ved ankomst til hallen. Ved målstregen er der vand, müslibarer, medaljer og gratis pølser til alle.





“Gå for Fællesskabet” blev første gang afholdt i 2025, hvor mere end 250 mennesker deltog.

Læs også: Botilbud hyldet for fælles gåtur

Baggrunden var, at beboerne fra Skelhøj og Søvænge ikke havde fået billetter til Royal Run på trods af at have ventet flere timer i billetsalget. Derfor arrangerede beboerne deres egen fælles gåtur for alle.

Om Skelhøj og Søvænge
Botilbuddene Skelhøj, beliggende i Veksø, og Søvænge, beliggende i Ølstykke, er Egedal Kommunes to botilbud til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsniveau.

Læs mere om Egedal Kommunes botilbud til personer med handicap

Emilie Jensen, som er socialpædagog og faglig koordinator på Skelhøj, fortæller:

”Beboerne har fået billetter til Royal Run i år, men har ønsket at gentage succesen med gåturen. Beboerne vil med gåturen skabe et ligeværdigt fællesskab, hvor den enkelte uanset alder eller funktionsnedsættelse kan være en del af en begivenhed, der inkluderer alle – ikke kun mennesker med handicap”.

Gå aldrig glip af en vigtig lokal historie:
Tilmeld dig EgedalPostens gratis nyhedsbrev her

Det er borgmester Birgitte Neergaard-Kofod, som byder velkommen og sætter gåturen i gang. Hun ser frem til dagen:

”Jeg er imponeret over både beboere og medarbejdere, som med stort overskud har skabt en begivenhed til glæde for Egedals borgere, hvor alle kan være med på deres egne præmisser. Jeg håber, at mange, f.eks. børnefamilier, plejehjem og foreninger har lyst til at deltage og være med til at skabe en fantastisk dag”.

Sidste frist for at sikre sig billetter er tirsdag den 30. juni 2026 klokken 16.00. Af hensyn til bestilling af t-shirts, medaljer og pølser skal man tilmelde sig på forhånd via Place2book her.

Ved du noget? Hvis du har en kommentar til denne historie, så skriv til os på redaktion@egedalposten.dk

Hvad synes du?




Få de bedste lokale historier i indbakken ❤️

Ved at tilmelde dig EgedalPostens nyhedsbrev accepterer du vores privatlivspolitik og giver samtykke til, at EgedalPosten må sende dig gratis nyhedsbreve via e-mail. Du kan altid nemt framelde dig igen.