Ved kommunalvalget i november stiller Enhedslisten i Egedal med seks kandidater. Listen tæller både rutinerede kræfter og fire, der stiller op for første gang.
Enhedslisten i Egedal har netop præsenteret sit hold til kommunalvalget den 18. november: Seks kandidater stiller op til pladserne i byrådet, og der er tale om en bred opstilling, som rummer både politisk erfaring og nye stemmer.
Øverst på listen står Helle Bovien fra Smørum, som allerede i dag sidder i byrådet for Enhedslisten. Hun genopstiller som spidskandidat. Også Anne Dahl Thing fra Søsum, der i øjeblikket er 1. suppleant for partiet, genopstiller.
Fire førstegangskandidater på listen
Derudover stiller fire kandidater op for første gang: Det er Sandra Møller Svendsen fra Ledøje, Søren Radoor, Anders Worsaae og Henrik Ørnebjerg, der alle tre er fra Ølstykke.
Enhedslisten fremhæver i sin præsentation, at Egedal Kommune rummer mange kvaliteter, som de ønsker at bidrage til at fastholde. Det gælder blandt andet naturen, kultur- og fritidslivet samt kommunens velfærdstilbud:
“Kommunen har gode muligheder for at fastholde et godt liv for borgerne – hvor det stadig er muligt at bevare landkommunens charme, fastholde en flot natur, sikre et rigt kultur- og fritidsliv og bevare velfærdssamfundets goder”, lyder det fra Enhedslisten Egedal.
Behov for aktiv ledelse af kommunen
Ifølge partiet er det samtidig nødvendigt med lokal politisk deltagelse og engagement, særligt i lyset af de rammer, staten stiller for den kommunale økonomi.
“Der er behov for en aktiv ledelse af kommunen, da regeringen lægger stærke begrænsninger for det kommunale selvstyre”, fremhæver Enhedslisten i pressemeddelelsen.

▮ Enhedslisten i Egedals kandidatliste til Kommunalvalg 2025:
1. Helle Bovien, Smørum
2. Sandra Møller Svendsen, Ledøje
3. Søren Radoor, Ølstykke
4. Anders Worsaae, Ølstykke
5. Anne Dahl Thing, Søsum
6. Henrik Ørnebjerg, Ølstykke
Ved du noget? Hvis du har en kommentar til denne historie, så skriv til os på redaktion@egedalposten.dk
Hvad synes du?









